اقدامات قبل تدريس اهداف كلي
لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

 

 اقـــــدامات قبــل از تدریـــس اهـــــداف کلی 1– مفهوم مساحت و واحد سطح را درك کنند . 2 – دستور محاسبه مساحت مستطیل ، مربع ، متوازي الاضلاع ، لوزي و ذوزنقه را به دست آورند و با عبارت هاي جبري بیان کنند . 3 – دستور محاسبه مساحت شکل هاي هندسی را در پیدا کردن مساحت شکل هاي هندسی به کار برند . 4 – درك مساحت دایره از طریق استفاده از مثلث هاي برابر و هم راس با مرکز دایره زمان اهـــداف رفتاري و انتظارات یادگیري انتظار می رود دانش آموزان با یادگیري این درس بتوانند : 1– مفهوم مساحت و واحد سطح را بیان کنند . 2 – دستور محاسبه مساحت مستطیل ، مربع ، متوازي الاضلاع ، لوزي و ذوزنقه را به دست آورند و با عبارت هاي جبري بیان کنند . 3 – با استفاده از دستور محاسبه مساحت شکل هاي هندسی ؛ مساحت شکل هاي هندسی را محاسبه کنند.. 4 – مساحت دایره را از طریق استفاده از مثلث هاي برابر و هم راس با مرکز دایره را محاسبه کنند. - روش تــــدریس روش تلفیقی ( نمایشی – پرسش و پاسخ و کار عملی ) - مدل کلاس وگروه آموزشی کلاس درس معمولی با گروه هاي کوچک (گروه هاي 3 الی 4 نفري ) رساته آموزشــــی ویژه اسلاید از شکل هاي هندسی مختلف (سطح و حجم ) جهت نمایش در کلاس - کاغذ شطرنجی و مقوا و قیچی و ... - اجراي تدریــس فرایند یاددهـی ( یادگیري و تعامل – ) تجربیات حضوروغیاب و بررسی وضعیت جسمی و روحی دانش آموزان حضوروغیاب و بررسی وضعیت جسمی و روحی دانش آموزان و همچنین اطلاع از علت غیبت احتمالی 3 برخی از دانش آموزان در جلسه قبل . ایجاد ارتباط و انگیزه سازي معلم هنگام ورود به کلاس چند جسم هندســــی مختلف از قبیل ؛ مربع ، مستطیل ، متوازي 5 الاضلاع ، لوزي ، ذوزنقه ، مکعب و ... را با خود به کلاس می آورد. فرایند یاددهـی ( یادگیري و تعامل تجربیات – ( ارزشیابـــــی تشخیصی پرسش هایی در مورد شناخت اشکال هندسی و ابعاد ( طول ، عرض ، ارتفاع و قاعده ) آن ها را 7 از دانش آموزان می پرسم ؟ فعالیت هاي معلّم – دانش آموز معلّم : توجه دانش آموزان را به فعالیت صفحه 126 جلب می کنم و از آنان می خواهم که یک بار با شمردن خانه هاي شطرنجی مساحت اشکال را به دست آورند و بار دیگر مساحت اشکال را با توجه به اندازه ي ضلع ها ، به کمک صفحه شطرنجی و استفاده از رابطه ي مساحت شکل ها ، محاسبه کنند . و سپس پاسخ هاي دو قسمت را با هم مقایسه کنند . دانش آموزان : دانش آموزان یک بار با شمردن خانه هاي شطرنجی مساحت اشکال را به دست می آورند و بار دیگر مساحت اشکال را با توجه به اندازه ي ضلع ها ، به کمک صفحه شطرنجی و استفاده از رابطه ي مساحت شکل ها ، محاسبه می کنند . و سپس پاسخ هاي دو قسمت را با هم مقایسه می کنند . معلّم : توجه دانش آموزان را به کار در کلاس صفحه 127 جلب می کند و از آنان می خواهد که مساحت دایره را از طریق استفاده از مثلث هاي برابر و هم راس با مرکز دایره ، حساب کنند و بار دیگر با استفاده از دستور مساحت دایره ، مساحت دایره را حساب کنند و دلیل اختلاف پاسخ ها را بیان کنند و سپس توضیح دهند که چگونه می توانند دقت محاسبه ي مساحت دایره را افزایش دهند ؟ دانش آموزان : دانش آموزان مساحت دایره را از طریق استفاده از مثلث هاي برابر و هم راس با مرکز دایره ، حساب می کنند و بار دیگر با استفاده از دستور مساحت دایره ، مساحت دایره را حساب می کنند و دلیل اختلاف پاسخ ها را بیان می کنند و سپس توضیح می دهند که چگونه می توانند دقت محاسبه ي مساحت دایره را افزایش دهند ؟ 25 ارزشیابی تکوینی و پایانــی ضمن انجام فعالیت ها توسط دانش آموزان ، بر کارشان نظارت می کنم و با طرح پرسش هایی در 8 رابطه با مساحت ، آنان را ارزشیابی می کنم و در صورت لزوم راهنمایی هاي لازم را بعمل می آورم فعالیت هاي خلاقانه دانش آموزان با استفاده از ابزار متر و یا خط کش ، مساحت وسایلی را که شکل هندسی خاصی دارند ، در کلاس 2 درس و یا در منزل محاسبه می کنند و به سایر دانش آموزان و معلّم ، گزارش می دهند . جمع کل زمان جلســــــــه تدریــــــــــس 50



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:, | 9:46 | نویسنده : سيده محبوبه مجتبائي و صفا رحمني |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • نور ایران